توصیه های پس از کشیدن دندان و جراحی

توصیه های لازم پس از ترمیم(پر کردن)
اسفند ۱۰, ۱۳۹۵

توصیه های پس از کشیدن دندان و جراحی

۱.تا یک ساعت بعد از کشیدن دندان گاز استریلی که بر روی زخم قرار داده شده را محکم فشار دهید.
۲.به مدت یک شبانه روز دهان را نشویید و تف نکنید,آب دهان را قورت دهید هر چند کمی خونی باشد.
۳.از صحبت کردن زیاد اجتناب کنید.
۴.یک ساعت پس از کشیدن دندان بستنی میل کنید و ۲۴ساعت اول از مواد غذایی نرم و سرد استفاده نمایید.از خوردن و آشامیدن غذاهای سفت و داغ اکیدا خودداری شود.
۵.برای نوشیدن از نی استفاده نکنید,مکش باعث ایجاد فشار منفی و در نتیجه خونریزی خواهد شد.
۶.اگر پس از یک ساعت خونریزی ادامه دار بود,یک گاز استریل در محل زهم قرار داده و ج
مجددا محکم فشار دهید و سریعا با مطب تماس بگیرید.
۷.در صورت وجود درد می توانید از مسکنی که برایتان تجویز شده استفاده نمایید.وجود درد پس از جراحی کاملا طبیعی است و با رعایت نکاتی که توصیه میشود به مرور برطرف خواهد شد.
۸.تا ۲۴ساعت از مسواک زدن اجتناب شود ولی از فردای روز کشیدن یا جراحی به صورت مرتب بهداشت کامل دهان و دندان رعایت شود.همچنین می توانید از محلول نمکی و یا دهانشویه ای که به شما تجویز شده برای جلوگیری از عفونت و کمک به بهبود زخم استفاده نمایید.
در صورتیکه جراحی لثه,ایمپلنت و یا دندان عقل انجام داده اید علاوه بر موارد فوق رعایت نکات زیر نیز ضروری است:
۱.داروهای آنتی بیوتیک و مسکنی که برایتان تجویز شده را راس ساعت و به میزان ذکر شده در نسخه کامل استفاده نمایید.
۲.تورم در ناحیه جراحی طبیعی است و به مرور از شدت آن کاسته خواهد شددر صورت ادامه تورم بعد از سه یا چهار روز و یا همراه شدن آن با درد شدید با مطب تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم انجام شود.
۳.,در ۲۴ ساعت اول برای کنترل تورم می توانید از کمپرس سرد استفاده نمایید برای این منظور قطعات یخ را درون کیسه ای قرار دهید و با تناوب بر روی صورت قرار دهید,۵دقیقه روی صورت قرار دهید و ۱۰دقیقه استراحت کنید.
۴برای جلوگیری از خونریزی و تورم هنگام استراحت و یا خواب دو بالش زیر سر قرار دهید بطوریکه سر بالاتر از دیگر قسمتهای بدن قرار گیرد.
۵.فعالیت شدید بدنی و یا ورزش را باید تا چند روز بعد از جراحی به تعویق انداخت.
۶.تا چند روز بعد از جراخی از کشیدن سیگار جدا خودداری شود زیرا مطالعات علمی تاثیر منفی مصرف سیگار را بر نتایج درمان های جراحی و افزایش احتمال عود بیماری های لثه ای را ثابت کرده اند.

۷.در صورتیکه خمیر جراحی بر رویزخم قرار گرفته باشد,پس از چند ساعت سفت می شودو به عنوان پانسمان از محل جراحی و بخیه ها مخافظت میکند,یک هفته بعد برای خارج کردن پانسمان و بخیه به مطب مراجعه نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *