توصیه های لازم پس از ترمیم(پر کردن)

توصیه های لازم بعد از بلیچینگ(سفید کردن دندانها)
اسفند ۱۰, ۱۳۹۵
توصیه های پس از کشیدن دندان و جراحی
اسفند ۱۰, ۱۳۹۵

توصیه های لازم پس از ترمیم(پر کردن)

۱.وقتی دندانی ترمیم میشود این بدان معنا نیست که پرونده اش در قبال پوسیدگی بسته شده.ممکن است دندان دچار پوسیدگی ثانویه شود و در واقع ترمیم دندان نیاز آنرا به رعایت بهداشت بیشتر میکند.پس بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید و هر شش ماه یکبا به دندانپزشک مراجعه کنید.
۲.هر ترمیمی ممکن است بعد از مدتی دچار اشکالاتی از قبیل شکستگی شود لذا به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام نماید.
۳.اگر با مواد سیاه(آمالگام) دندانتان را ترمیم کرده اید تا حداقل ۲ساعت از خوردن خوراکی های جویدنی خودداری کنید و ۲۴ساعت برای جویدن از سمتی که ترمیمی در آن صورت نگرفته است استفاده نمایید.
۴.اگر با مواد همرنگ دندان(کامپوزیت)دندانهایتان را ترمیم کرده اید,استفاده از خوراکی های جویدنی ایرادی نداردولی به دلیل خاصیت رنگ پذیری زیاد این مواد از خوردن و نوشیدن مواد حاوی رنگدانه مثل چایی پر رنگ و قهوه بخصوص در چند روز اول بعد از ترمیم پرهیز نمایید و در صورت استفاده بلافاصله دهان خود را شستشو دهید.
۵.وجود درد و حساسیت نسبت به سرما و گرما بعد از ترمیم دندان طبیعی است و پس از گذشت چند روز از بین خواهد رفت البته گاهی ممکن است تا دو ماه نیز به طول انجامد.خوردن آنتی بیوتیک پسس از ترمیم نیازی نیست و فقط می توانید از مسکن با مشورت با دندانپزشک خود استفاده کنید.با این حال اگر پس از گذشت چند روز از شدت درد کاسته نشد ویا بصورت درد نبض دار و شبانه بود حتما به مطب مراجعه نمایید.
۶.احساس بلندی کاذب در ترمیم بدلیل بی حسی و احساس تازگی ترمیم جدید ممکن است چندین روز پس از ترمیم وجود داشته باشد که کم کم دهان به آن عادت خواهد کرد ولی در صورتی که بلندی دندان بعد از برطرف شدن بی حسی احساس شود و یا زبری و تیزی در ترمیم وجود داشته باشد حتما جهت برطرف شدن به کلینیک مراجعه نمایید .
۷.بی حسی ناحیه بستگی به نوع بی حسی ممکن است یک تا چند ساعت وجود داشته باشد لذا مواظب باشید لب و گونه را گاز نگیرید و زخمی نکنید
۸.مواد ترمیمی بخصوص مواد همرنگ دندان ممکن است پس از مدتی دچار تغییر رنگ نامطلوب شوند,برای برطرف کردن این امر در صورت مشاهده تغییر رنگ جزیی به مطب مراجعه نمایید.
۸.از خوردن مواد خوراکی سفت بت دندانهای ترمیم شده به شدت پرهیز کنید زبرا در صورت رعایت نکردن ممکن است دچار شکستگی های دندان که در مواقعی نیز غیر قابل جبران هستند گردد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *